Rederiet och besättningen ansvarar inte för bortkomna föremål. Vid förlust av ägodelar under resans gång, vänligen meddela detta i receptionen. Vid resans slut ska bortkomna föremål anmälas till följande kontor.
a) för resor på linjen Nynäshamn-Gdansk:
Polferries Ferry Terminal
ul. Mjr. Sucharskiego 70,
80-601 Gdańsk
tel. +48 22 230 2222
e-mail: pax.gdansk@polferries.pl
b) för resor på linjen Ystad-Swinoujscie, Köpenhamn och Ronne:
Polish Baltic Shipping Co.
ul. Dworcowa 1
72-606 Świnoujście
tel. +48 22 230 2222
e-mail: pax.swinoujscie@polferries.pl
Anmälan ska innehålla följande uppgifter:
1) Namn, adress och anmälarens telefonnummer.
2) Datum och uppgifter för resan (eventuellt hyttnumret) under vilken ägodelen försvann.
3) En nogrann beskrivning av den förlorade ägodelen. Om föremålet återfinns kommer färdansvarig att ta kontakt med anmälaren om möjlighet att hämta det personligen, alternativt att sända det med post till ägaren på dennes bekostnad. Om upphittade ägodelar inte återhämtas inom 6 månader kommer de att skänkas till välgörenhet eller göras av med.
Momsfaktura kan erhållas efter utfärdad tjänst. Vänligen bifoga biljettnummer och uppgifter om vem fakturan bör utfärdas till i ett e-mail till: faktury@polferries.pl
Reklamationer angående tjänster på färjan bör riktas till färjans reception. Vid händelse av kroppslig skada har passageraren rätt att anmäla senast 15 dagar efter resan. Skrivelsen ska skickas till:
Polferries Sea Travel
Stora Nygatan 27B
211 37 Malmö
tel. + 46 40 97 61 80, + 46 40 97 32 20
fax + 46 40 97 03 70
e-mail: pax.malmo@polferries.se
Stora Nygatan 27B,
211 37 Malmö
vägbeskrivning
tel. +46 40 97 61 80, +46 40 97 32 20
pax.malmo@polferries.se
Mån-Fre: 9.30-17.30
Färjeterminalen, Nynäsvägen 2B,
149 30 Nynäshamn
vägbeskrivning
Mån - Fre: 09.00-17.30
Bornholmsgatan 8D,
271 39 Ystad
vägbeskrivning
Mån - Fre: 8:00-18:30